Thursday 10 January 2013

TRY TO BE COOL :)

Assalamualaikum wbt :)

Hye ! Bertemu lagi kita ya. Sihat tak awak? Kalau sihat bagus lah, alhamdulillah ;) Hari ini hari Jumaat bersamaan dengan 11 Januari 2013, still in a new year mood :)

Saya update blog ni sebab sebenarnya saya tersangat sangat lah bosan aka boring . (sama lah tu) Supposedly I have Usrah session at 2.30 pm tapi pukul 11 dah ada kat kolej dah, awal gile kan? Well, actuaalu saya takut duduk dekat rumah sorang2 tadi. Housemates yang lain semua dah keluar ke kolej awal-awal pagi lagi. Tinggal saya je duk berbaring atas tilam sambil perhatikan kawan-kawan lain duk bersiap. Niat di hati ni nak tidur balik lah tapi, tak mahu lelap pulak mata ni. Jadi saya cuba untuk menghilangkan rasa boring dengan mambaca novel berjudul 'Rahsia Perindu' yang ditulis oleh penulis kegemaran saya iaitu Ramlee Awang Murshid. Novel ini mengisahkan tentang bagaimana seorang wanita yang mengakui dirinya sebagai Amylia walhal nama sebenarnya adalah Maria ! Maria mempunyai penyakit misteri iaitu split personality di mana dia telah membentuk satu alam fantasi yang direka oleh dirinya sendiri. Dalam cerita tersebut, Maria memainkan pelbagai watak iaitu seorang isteri, ibu, peguam berkaliber dan juga seorang pembunuh ! Memang best lah cerita ni dan saya berjaya menghabiskan novel tersebut dalam masa 2 hari sahaja :)

Sedang saya khusyuk membaca novel sambil ditemani lagu-lagu yang dimainkan melalui my lovely android, tiba-tiba hati saya rasa tak sedap. Saya dapat rasakan seperti ada seseorang yang sedang memerhatikan saya. Ahh, maybe perasaan je kot. Saya kuatkan volume lagu dekat android saya and TRY TO BE COOL. Tapi still tak cool pun. Saya rasa tak sedap hati sebab macam-macam bunyi yang saya dengar walaupun saya cuba pekakkan telinga sebab saya tahu hanya saya seorang sahaja yang ada dalam rumah. Then saya terus decide nak pergi mandi and keluar ke kolej. Naik cab pun takpe kalau takde bas sebab saya tak berani stay kat rumah sorang2 even waktu pagi2 macam tadi :) And now, here I am di Kolej Islam Antarabangsa sitting in the Cyber Cafe and updating my blog :)

Harini saya banyak berseorangan di kolej. Mana ye kawan-kawan saya yang lain? Oh, masih awal so diorang semua tak sampai lagi. Hmm meyra dah ada kat kolej tapi macam tu lah dia sentiasa busy dengan discussion semua. So saya pun taknak lah ganggu dia. Entah lah, lately ramai yang tanay saya "Eh Amal dah tak rapat dengan meyra ke?" Oooo, mentang-mentang dah lama tak nampak Amal dengan dia , korang tanya macam tu eh. Ye, memang dah lama dah kami tak dapat lepak2 or duduk sama2 dekat kolej. Even nak bertembung pun dah payah dah sekarang ni. Apatah lagi makan bersama. She's always being busy and sometimes so was I :) Jumpa pun dekat rumah je. Saya try nak curi masa untuk makan bersama dengan dia , tapi setiap kali ditanya, jawapan dia? "Meyra dah kenyang, Amal makan lah." Okey, saya tak kisah walaupun agak berkecil hati. but I TRY TO BE COOL :)

Okey lah, now I have to think what I'm going to do after this to fill my free time :) Online twitter pun best jugak ni. See you later, nanti kalau saya dah idea nak tulis pasal apa saya update lagi blog ni ya. Tata !

Wallahualam.



No comments:

Post a Comment