Wednesday 2 January 2013

STRESS !

Assalamualaikum wbt :)

Hye semua ! Saya baru je balik daripada pergi makan burger bakar dekat area wangsa maju :) Ya Allah kenyangnya perut nii, sampai keras ! hehee . Memang besar gila and rasa dia? Ummmpphhhh !! Marvelous ! Wallaahh ! Saya ada snap picture burger bakar ni sebelum makan tadi, nak tengok tak ? :)


Ummpphh, sedap kan kan ? Kalau nak tahu sedap ke tak kena lah makan dulu, hee :) Tapi kan, yang sedih nya, habis lah rutin diet saya ! I'm not supposed to eat this thing, but then , aarrgghh ! The past is past, dont think about it, hahaa. Kalau sesiapa yang belum rasa burger bakar ni, you should try ! *promote*

Oh, why you stress amal ? why why why ? Okey, harini saya nak ceritakan kenapa saya stress. Actually dah lama dah saya pendamkan rasa stress saya ni , tapi hari ni rasa nak explode dah ! Hendak dijadikan cerita, saya mempunyai seorang roommate berbangsa Punjabi. Nama dia tak perlu lah dinyatakan di sini. Taoi yang pastinya, trademark dia adalah pakai earfon 24/7 sebab dia nak bergayut dengan buah hati. Well, DIGI BUDDIES user lah katakan. Itu tak kisah sangat lah kan, lantak dia lah nak bergayut ke nak memanjat ke, tapi masalahnya sekarang, volume dia sangat tinggi ! Kalau boleh cakap tu macam nak menjerit ! Seriously saya cakap eh, kalau korang cakap dengan dia mesti korang rasa macam kena tengking. Hmm, ye lah, positive thinking. Maybe memang dengan family pun semua cakap menjerit-jerit agaknya. One more, alarm dia. Arghhhhhh !! Memang saya pernah tanya dia lah kan, "volume alarm awak memang awak turn to maximum ke?" Then dia cakap "Yes, sebab saya ni jenis suah nak bangun pagi". Okey lah, takkan nak marah dia pulak kan. Tapi korang bayangkan lah, alarm dia bukannya bunyi ayam berkokok ke, lagu Jingle Bells ke, tapi lagu Hindi ! Lagu Hindi yang jenis membingitkan telinga tu ! Aduhhh !

Sampai satu tahap tu kan, telinga saya ni dah lali dah dengar bunyi alarm dia yang 'hit' gila tuu. Bila dia balik kampung kan, saya rasa macam heaven sangat duduk dalam bilik saya ni. Sejuk pun sejuk, aman, tenang je rasa. Bukan saya tak pernah tegur dia, saya dah banyak kali tegur dia tapi tu lah, habit dia tu susah sangat nak buang. Senang cerita memang dia seorang yang sangat ANNOYING ! Satu lagi habit buruk dia yang buat saya stress sangat tu, dia suka bukak movie/lagu kuat-kuat dekat laptop dia. Oh men ! Seriously, dia tak hirau langsung kalau saya or kawan saya yang lain nak study ke apa ke, dia buat donno je sambil buat muka slumber dia tu. Saya rasa saya lah manusia yang paling sabar dalam dunia ni sebab saya masih boleh 'bertahan' duduk satu bilik dengan si Punjab ni -_- 

Pernah satu hari , warden ada tanya dia nak tak pindah ke rumah lain and yang paling penting stay satu rumah dengan kaum sebangsa dia. Dia tak nak langsung ! Dia nak jugak stay dengan saya and Meyra. I dont know what to say. *telan air liur* 

Saya hanya mampu berharap agar dia cepat-cepat keluar daripada bilik saya ni. Tapi rasanya memang kena tunggu sampai dia habis Dip lah. HUUU, nasib badan ~ Bersabar lah wahai hati ~ *_*

Wallahualam :)

No comments:

Post a Comment